28 Σεπ 2008

Η προσωπική μας αριστερά...

Μιλάμε για συνεργασίες με το Συνασπισμό της Ριζοσπαστικής Αριστεράς...
Στο κόμμα μέσα έχουμε την "Αριστερή πρωτοβουλία", που παρουσιάζει τη δική της οπτική για τα τεκταινόμενα, άλλες φορές πολιτισμένα, κι άλλες όχι και τόσο.
Κατηγορούμε μερίδα του κόμματός μας ως "δεξιά", ως "μεταλλαγμένη", ως νεοφιλελεύθερη.
Κι αυτά σε ένα κόσμο όπου η έννοια του Αριστερού πλέον είναι σαν την έννοια του φιλόζωου. Φιλόζωος δηλώνει και κάποιος απλά επειδή δεν ρίχνει φόλες στα αδέσποτα, και τα ανέχεται, μόνο που ταυτόχρονα είναι μέλος και στον κυνηγετικό σύλλογο.
Ετσι και κάποιος δηλώνει αριστερός, επειδή δεν θέλει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και θέλει 35ωρο. Αυτά.
Σιγά το δύσκολο.

Βλέπω στο facebook και πλακώνονται ποιός νομιμοποιείται να δηλώνει liberal. Και βρίζουν οι Πασόκοι τους ΝΔουληδες, διότι λέει η γαλάζια συνομοταξία οφείλει να αυτοπροσδιορίζεται ως "conservative", στο δίπολο κατά τα αμερικανικά πρότυπα. Το αφήνω ασχολίαστο....

Όπως ασχολίαστη θα αφήσω και την απάντηση πολλών ΠΑΣΟΚων στο "religious views". Το "Greek Christian Orthodox" δηλαδή, με κεφαλαία γράμματα. Όπως και τη συμμετοχή τους σε διάφορα hate groups με στόχο τους Αλβανούς, τους ΠΓΔΜίτες, τους μη Έλληνες, τις χοντρούλες, τους πάσης φύσεως διαφορετικούς γενικώς...
Οι απόψεις τους για την ενδεικνύμενη εξωτερική πολιτική συμπίπτουν με της Αλέκας και του Καρατζαφέρη, αλλά πετάνε τη σκούφια τους για δημοψηφίσματα, πάσης φύσεως, ως καλοί δημοκράτες.
Αυτά, βέβαια, είναι μόνο ο πολιτικός άξονας...

Στις απόψεις τους περί οικονομίας δεν υπάρχουν τόσες διαφορές... Εκεί οι περισσότεροι συμφωνούν. Θέλουμε να πληρωνόμαστε χωρίς να δουλεύουμε, το αφορολόγητο να ξεκινάει από το δικό μας εισόδημα και κάτω (όποιο κι αν ειναι αυτό), να πηγαίνουμε στο πλησιέστερο Σουπερ Μάρκετ αφού το κράτος θα έχει φροντίσει να είναι χαμηλές οι τιμές*...
Από κει και περα, οι απόψεις περί μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων ας πούμε, παίζουν ανάλογα με το αν είσαι στο Δημόσιο ή όχι, κι αν τα "δουλεύεις" τα χρήματα που παίρνεις ή όχι, ή αν εκνευρίζεσαι με τους αργόσχολους δίπλα σου ή όχι.

Κι απο αυτά κρίνεται ουσιαστικά το αν έχεις το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεσαι "liberal"* η όχι. Από τον άξονα της οικονομίας.
Αυτή είναι η λυδία λίθος...

Όχι το αν δέχεσαι να χτιστεί τζαμί ή κλινική απεξάρτησης δίπλα στο σπίτι σου, ή -έστω- απλά στην πόλη όπου ζείς.

Κι όλοι αυτοί ΠΑΣΟΚοι και ΣΥΡΙΖΑΙοι "liberals" ή liberals η "very liberals", στο δίπολο "αριστερά - δεξιά" αυτοπροσδιορίζονται ως ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ.

Και το λένε και με μεγάλη σοβαρότητα, και αν τους πείς "ναι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια" γίνονται πύραυλοι, και βγάζουν τα σκόρδα να ξορκίσουν το κακό.
Όπως βέβαια κι αν τους πείς ότι οι αριστεροί δεν μένουν σε ξενοδοχεία 500 ευρώ τη βραδιά, δεν δέχονται να ταξιδεψουν business για ενα συνέδριο του κόμματος, πληρωμένο απο τους φορολογούμενους, δεν.. δεν... δεν...
Όπως κι αν τους πεις "μα σοβαρά τώρα, στο θέμα των ταυτοτήτων αλήθεια έβαλες υπογραφή για δημοψήφισμα?"... Ή: μα πώς είχες τον Παπαθεμελή υπουργό Παιδείας βρε άνθρωπε του (θεού) Αντρέα, μες στην αριστεροσύνη??? Πώς ανέχτηκες να φύγει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ???
Πάλι πυραυλάκατοι γίνονται....

Με τί lingua franca λοιπόν θα συνεργαστούν όλοι αυτοί οι "αριστεροί" μεταξύ τους??
Ακόμα πιο σημαντικό δε είναι το πώς θα αντιληφθούν οι ηγεσίες τους, όταν ο κόσμος θέλει "επιστροφή στην Αριστερά", και τη θέλει εδώ και τώρα, ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝΝΟΕΙ???

Το "αριστερό" το δικό μου ο άλλος το ονομάζει νεοφιλελεύθερο και πατριδοκάπηλο και αντιλαϊκό, και το "αριστερό" ορισμένων , εγώ το αποκαλώ α-πολιτικό "παραλήρημα" στην καλύτερη, εθνικιστικό παροξυσμό, ξενοφοβία, εν ψυχρώ ψηφοθηρία και καιροσκοπισμό, στην χειρότερη...

Η λύση εν όψει μιας ενδεχόμενης συνεργασίας ποιά είναι λοιπόν, αν ενδιαφέρονται οι ηγεσίες να εκφράσουν οντως τις ανάγκες της κονωνίας, ή, για αρχη, έστω να διαγνώσουν τις όποιες παθογένειες πρίν αυτές διεκδικήσουν έκφραση με κυβερνητικές πολιτικές μεθαύριο???

Απλή, κατα τη γνώμη μου. Ερωτηματολόγια σε παλαιούς και νέους ψηφοφόρους της κεντρο-"αριστεράς". Ανώνυμα, "διαφανή", 10 απλές ερωτησούλες... Αυτοπροσδιοριστείτε, πείτε μας τι ψηφίσατε τις τελευταίες τρεις φορές, και απαντήστε στα εξής: "Πιστεύετε στη θανατική καταδίκη?" "Θέλετε να χτιστεί δίπλα σας ένα τζαμί, προτιμάτε να χτιστεί στο δίπλα προάστειο ή να πάνε στην Τουρκία?" "Θα παντρευόσασταν έναν αλλοδαπό?" "Αν η αξιολόγηση ηταν αδιάβλητη, θα συνδέατε την παραγωγικότητα με τις αμοιβές?" "ΑΣΕΠ ή (κομματική) επετηρίδα?"... και πάει λέγοντας...

Επιστήμονες δόξα τω Θεώ έχουμε που μπορούν να βγάλουν το κατάλληλο δείγμα και κατόπιν να συνθέσουν ενα ερωτηματολόγιο ώστε να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.

Προτείνω, ακόμα, οι πάσης φύσεως κομματάρχες και πολιτευτές, πέρα από το πόθεν έσχες, που απαιτείται τελευταία εντόνως, να δίνουν στη δημοσιότητα τις δικές τους απαντήσεις, συνημμένες στο βιογραφικό τους. Δεν έχουν άλλωστε τίποτε να κρύψουν, έχουν?

Οχι τίποτε άλλο, αλλά να ξέρουμε ποιό είναι αυτο το "αριστερά" που θέλουμε να πάμε. Γιατί μας βλέπω να κάνουμε κύκλους, γύρω από τους 15 νωματαίους που το διαδηλώνουν συνέχεια, λέγοντας βαρύγδουπα -και με τα "κουκιά" τους παραμάσχαλα- τι διάφορα ετερόκλητα ΔΕΝ θέλουν.
Και οι δείκτες του ρολογιού γυρνάνε ωστόσο, και μάλιστα όχι αριστερόστροφα...
Ας μιλήσει λοιπόν ο κόσμος, μόνος του, εντός και εκτός Τρικούπη και Κουμουνδούρου, και να πεί τί ΘΕΛΕΙ, τι ονομάζει "αριστερά" και πώς το εννοεί.
Να μας δώσει να καταλάβουμε γιατί ζητωκραυγάζει στο άκουσμα της λέξης "αριστερός", και τι είναι αυτό που ο καθένας απορρίπτει με βδελυγμία ως "δεξιό" όταν βροντοφωνάζει "ο λαός δεν ξεχνά.....".

Και να τα πεί μόνος του. Χωρίς αυτόκλητους μαχητές της "ορθόδοξης" αριστεράς.





*και βέβαια όσο "liberal" είναι αυτό, άλλο τόσο "ποδόσφαιρο" είναι το αμερικάνικο "football",
αλλά αυτά είνα ψιλά γράμματα...






Βλέπε και:

Πανελλήνια Έρευνα Πολιτικής Συμπεριφοράς της VPRC,
στο: "Ιδεολογικές αξίες, πολιτικές στάσεις και ηγεμονία:
Οι "ισχυρές μεταβλητές" της πολιτικής και εκλογικής
συμπεριφοράς στη συγκυρία των βουλευτικών εκλογών του 2007"

Χριστόφορος Βερναρδάκης,
Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής ΕΠιστήμης, #31, Μάϊος 2008...

19 σχόλια:

  1. Η δική σου "αριστερά" ποια είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...δέχομαι να συμπληρώσω το ερωτηματολόγιο και μάλιστα επωνύμως, Γιώργο.

    Εσείς που είστε στα ...μέσα και στα έξω λοιπόν, φτιάξτε το. Κι εμείς θα το συμπληρώσουμε.

    :-))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άσε το ερωτηματολόγιο.
    Εγώ ρωτάω εσένα (που επίσης είσαι στα μέσα και στα έξω).
    Ποια η δική σου "αριστερά";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...η δική μου προτίμηση -επειδή προφανώς δεν μπορώ να μιλήσω για κάθε άξονα- σε θέματα διακυβέρνησης, είναι ο,τι αποβαίνει περισσότερο συμφέρον για τον Πολίτη του τώρα και του αύριο (οχι τον ψηφοφόρο δημόσιο υπάλληλο, και ΕΧΕΙ διαφορά).

    Συμφωνώ δηλαδή με την άποψη του σοσιαλιστή πρώην πρωθυπουργού της Γαλλίας, Μισέλ Ροκάρ, περι σοσιαλισμού.

    Από κει και πέρα, αν εχεις συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα ήθελες να μάθεις την άποψή μου, ευχαρίστως να απαντήσω. Το να κατσω να πω θεωρητικούρες και διάφορα βολικά ανεφάρμοστα ουτοπικά, ειναι αυτο ακριβώς που καταγγέλλω, αν διάβασες το κείμενο.

    Και οχι, ΔΕΝ ειμαι ουτε στα μεσα, ούτε στα εξω.

    Και δεν εχει σημασία τι πιστεύω εγώ. Σημασία έχει τι πιστεύουν όσοι αυτοπροσδιορίζονται "αριστεροι". Εγω δεν το κάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...κι όχι μονο αυτοπροσδιορίζονται αριστεροί, αλλά και απορρίπτουν ό,τι "μη αριστερό", κατά τον δικό τους ορθόδοξο "ορισμο".
    Ε, αυτον τον ορισμό ζητάω.
    Τοσο δύσκολο ειναι βρε Γιώργο????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μην επιμένεις. Είσαι πολύ περισσότερο στα μέσα και στα έξω από εμένα.
    Δεν μου απάντησες, αλλά θα σου απαντήσω εγώ σε αυτά που προτείνεις.
    Με το ερωτηματολόγιο ειναι σαν να λες 2 πράγματα.
    α. Δεν ξέρουμε ποια είναι η αριστερά σήμερα
    β. Ας δούμε τι θεωρεί ο κόσμος αριστερά και να βγάλουμε έναν "μέσο" όρο αριστεράς.
    Αριστερά πλέον είναι ΕΝΑ πράγμα. Να νοιάζεσαι για τον συνάθρωπό σου. Έτσι το βλέπω εγώ. Θεωρητικό. Δεν λέω. Αλλά από εκεί θα πρέπει να ξεκινούν όλα.
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιώργο, θέση αιρετή ή μη, πάντως, δεν εχω.
    Αν θεωρείς οτι πάει κληρονομική η θέση στο κόμμα, κι αν εχει ενας συγγενής μου εχω κι εγώ, εγω δεν το νομίζω. Αλίμονο.

    Νομίζω οτι αυτο αρκεί.

    Οσο για το (εντελως α-συστοιχο με τα προηγούμενα -εισαγγελικά- σχόλια) σχόλιό σου, δεν ειπα οτι το κειμενο ειχε εσένα κατα νου. Μακάρι να είσαι προοδευτικός τόσο στα οικονομικά, όσο και στα πολιτικο-κοινωνικά. Και μακάρι να είναι σαν εσένα κι άλλοι.

    ΑΛλά δεν νομίζω να νόμισες οτι μιλάω γι αυτούς.

    Αν πάλι νομίζεις οτι αναφέρομαι σε ανύπαρκτες τάσεις και φανταστικές καταστάσεις, μάλλον όντως δεν είσαι στα μέσα και στα έξω, και ζητώ συγνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ...ε επίσης να σου θυμίσω ότι κι ο Χιτλερ νοιαζόταν για το συνάνθρωπό του, όταν εξόντωσε τους διανοητικά ανάπηρους. Ήθελε να μην υποφέρουν και να μην αναπαράγονται ωστε να υποφέρουν κι άλλοι. Η ετσι άφηνε να εννοηθεί τουλάχιστον.

    Το "νοιάζομαι" ειναι πολυ γενικό. Και τα ερωτηματα αυτό προσπαθούν να συγκεκριμενοποιήσουν.
    Πώς το εννοείς αυτό το "νοιάζομαι" βρε κουμπάρε αριστερέ-ευαίσθητε-στοργικέ? Να προσευχηθεί τον άλλο στο χώρο του τον αφήνεις, ή εκει νοιάζεσαι περισσότερο για τον Ιησου Χριστο Θεου Υιο Σωτήρα και μην παρεξηγήσει που του μολυνεις την καθαρότητα??

    Εγω δεν ξέρω κανεναν να βγάλει παντιέρα που να λέει "εγω ΔΕΝ νοιάζομαι για το συνάνθρωπό μου, ψηφίστε με".
    Ολοι νοιάζονται. Κι ο Καρατζαφέρης νοιάζεται. Ο Παττακός να δεις πως νοιαζόταν.
    Όπως και όλοι ειναι τιμιοι. Και ηθικοί. Και δημοκρατικοί. Και μισο κιλο βαρελίσια.

    (δεν το λεω για σένα, ελπίζω να συεννοούμαστε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ ρε Μαριάννα. Δεν με πιάνεις. Σαφώς και δεν νόμιζα ότι αφορούν και εμένα αυτά που έγραψες στο ποστ σου.
    Απλά, ας μην είμαστε τόσο υπερ-αναλυτικοί θα ΄θελα. Πρέπει να απλοποιηθεί η πολιτική. Ο κόσμος νοιάζεται για την καθημερινότητά του, όχι για το πόσο σοσιαλιστής είναι ο ένας και πόσο αριστερός ο άλλος.
    Δηλαδή, ναι. Συμφωνώ σε ερωτηματολόγιο, αλλά σε ερωτηματολόγιο που θα επικεντρώνει στην καθημερινότητα του πολίτη.
    Τέλος πάντων. Ό,τι είχα να πω το είπα.
    ΥΓ. Δεν χρειάζεται να είσαι αιρετός για να είσαι "μέσα και έξω".
    Ένα παράδειγμα. Αν το "μέσα" πάει να πει ότι έχει κάποιος αιρετός γνωριμίες με πολιτικούς και φιλίες με βουλευτές, τότε όντως είμαι ΠΟΛΥ ΕΞΩ από τα πράγματα.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το μεσα και το εξω φαινεται κι απο τα βιογραφικα μας, δεν νομίζεις?? τι και ποιόν εκφράζουμε, επηρεαζουμε, εκπροσωπούμε.
    Η μανα μου ξερει περισσότερους ανθρώπους απο μενα. Κι όμως, εκείνη κι αν ειναι εξω από τα πράγματα. Δεν εχει να κανει με το ποιών τα τηλέφωνα εχεις, η αν μπορείς να τα βρείς. Αλλά μαλλον το ξερεις αυτο.

    Και δεν μπορω να καταλαβω τι θελεις να πεις. Εισαι σε νομαρχιακη, εχεις προσβαση στο ΠΑΣΟΚ, κι εγω δεν εχω. Εχεις συναντησει θεσμικούς που εγω δεν εχω. Κακο ειναι αυτο?? Ειναι ψεμματα, ειναι προσβλητικο???

    Αν δεν σου αρεσει βρε Γιωργο μου η προσβαση που εχεις, μπορείς να την αποποιηθείς.

    Αν νομίζεις οτι εγω επηρεαζω δια των ...γνωριμιων μου, κι εσυ οχι, το βρισκω πολυ απαισιόδοξο, ακομα και για μενα!!!

    Οσο για τα καθημερινα προβλήματα του πολίτη, να εισαι σιγουρος οτι για σενα και μενα δεν ειναι προβλημα καθημερινοτητας, μια και ειμαστε τιγκα στο ξωκλήσι, και η ταυτοτητα μας λέει "ελληνικη υπηκοοτης" αλλα για αλλους ειναι και παραείναι προβλημα καθημερινοτητας.

    Εκτος αν μιλάς μονο για τις πλειοψηφιες.

    Κι αυτος ειναι ο λογος που αποποιούμαι τον ορο "αριστερα". Η μειοψηφίες και τα δικαιώματά τους για την αυτοαποκαλούμενη "αριστερα" αρχίζουν και τελειώνουν στα εκλογικά τους ποσοστα.

    Μια τετοια αριστερά εμενα δεν μου κανει. Και αναρωτιέμαι αν κανει σε άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαριάννα...
    1ον) Για μειοψηφίες και για τα δικαιώματά τους ξέρεις πολύ καλά από που είμαι και πόσες μειοψηφίες έχουμε εδώ. Εκτός από το κέντρο της Αθήνας, δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη τόσο πολυπολιτισμική όσο η Ξάνθη.
    2ον) Δεν έχει καμία απολύτως σχέση η θέση μου στο ΠΑΣΟΚ και στη Ν.Ε. της Ξάνθης με τηλέφωνα και γνωριμίες. Ό,τι κάνω το κάνω για τον τόπο μου και για να υπερασπίζομαι ακόμα και τις μειοψηφίες. Οπότε, όταν πάρω τηλέφωνο, θα πάρω για να απαιτήσω και να βρίσω! Όχι για να είμαι "μέσα ή έξω" και να έχω καρεκλίτσες και γνωριμίες για να εξυπηρετώ τα δικά μου συμφέροντα. Το "μέσα ή έξω από τα πράγματα" για εμένα είναι βρισιά. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις αυτό και να το κλείσουμε εδώ το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χμ... δεν ειπα τετοιο "μεσα και εξω" εγω...

    ...οσο για τα τηλεφωνα, τις απαιτήσεις και τις "βρισιες"...
    εσυ το κανεις μεσω τηλεφώνου, εγω το κάνω απο το blog μου.
    Τις προτάσεις δηλαδή. Δεν βρίζω συνηθως, δεν κανει καλο στη "συνοχη".

    :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η δημόσια βρισιά δημιουργεί σύγχυση και... ανταρτοπόλεμο.
    Αυτό που ο Καραμανλής είπε "κριτική μέσα στα όργανα" εγώ το λέω εδώ και χρόνια και όχι μόνο για τα κλειστά όργανα, αλλά και για τις τοπικές συνελεύσεις.
    Να δαρθούμε, να μαλώσουμε αλλά να βγούμε ενωμένοι προς τα έξω με μια δημοκρατικά παρμένη απόφαση. Μπορεί να διαφωνήσω με την απόφαση αυτή αλλά ως μειοψηφία οφείλω να υπερασπιστώ την απόφαση της πλειοψηφίας. Οι δημόσιες διαφοροποιήσεις δεν εξυπηρετούν τίποτε άλλο παρά μόνο την προσωπική μας ματαιοδοξία για να λέμε μετά το πολύ κλισέ "σας τα έλεγα εγώ".
    Anyway.
    Καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν διαφωνώ.

    Απλά ξέρεις δεν δεχονται ορισμένοι να αποφασιζουν οι υπόλοιποι ...δημοκρατικά, ότι δεν ειμαστε αρκετά "αριστεροι" για τα γουστα τους, και αρα εξοβελιστέοι.

    Οχι οταν εχουν περισσότερη συγγένεια ΠΡΑΚΤΙΚΑ με τον Καρατζαφερη, παρα με τον Στέφανο Μανο.

    Οχι οταν μιλάνε για αριστερά, και ποτέ δεν διευκρινιζουν τι στο διαολο εννοουν, να δουμε κι εμεις που θα παμε ρε παιδια...

    Κοινο καλο και καθημερινοτητα. Μιλησε κανεις για κοινο κακο και αιωνιοτητα και δεν το πηρα χαμπαρι???

    Με το Συνασπισμο τι μας ενωνει και τι μας χωριζει, περα απο το γραφειοκρατικο σωβινισμο δηλαδη??? Περα απο τα μη ιδιωτικα, που πλεον επιβληθηκε ..δημοκρατικα, εχουμε κατι αλλο κοινο???
    Η απο την πολη ερχομαι?? Τη θελεις εσυ αυτην την αριστερα??? Ποιός τη θέλει τελοσπαντων???

    -παιζει να εχω ξαναπει αυτα που λεω στο ποστ με αλλα λογια 10 φορες, εντωματαξυ... not very creative...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στη σύγχρονη οικονομική σκέψη, ο όρος «liberal» έρχεται να αντιπαρατεθεί στον όρο «conservative» και δεν πρέπει να συγχέεται με τον όρο neo-liberal που για τους προοδευτικούς (liberal ή progressive) οικονομολόγους έχει πάντα αρνητική χροιά.
    Για του λόγου το αληθές παραπέμπω ένα άρθρο του προοδευτικού (progressive ή liberal) οικονομολόγου Dean Baker, με τίτλο "The NAIRU: Is it a real constraint?". Θα το βρείτε στη συλλογή επιστημονικών οικονομικών άρθρων Globalization and Progressive Economic Policy, Cambridge University Press and The Political Economy Research Institute University of Massachusetts-Amherst, 2000. Επιμέλεια έκδοσης Dean Baker, Gerald Epstein, Robert Pollin.

    Και επειδή δεν ξέρω αν έχετε χρόνο για επιπλέον διάβασμα, σας παραθέτω δυο χαρακτηριστικά αποσπάσματα:

    "…the conservative approach toward such restructuring [labor market] emphasizes the reduction in income support and public benefits for the unemployed. The more liberal approach emphasizes education, training, and various forms of wage subsidies to employ the unemployment…" (Baker, 2000, σ.370).

    "…The remedies to high unemployment require directly affecting the relative gains from work and unemployment. For conservatives, this means reducing or eliminating the income supports available to the unemployment population. This would create greater hardships for the unemployed, encouraging them to accept less desirable employment, and force employed workers to moderate their wage demands in response to an increased fear of unemployment. The liberal approach emphasizes increasing the benefits of working, primarily through government wage subsidies and support for worker training. The latter should increase workers' productivity and therefore their wages on the job…the liberal approach is clearly more humane…" (Baker, 2000, σ.373).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σωστοτατος...
    Και δεν εχω πει κατι νομίζω διαφορετικό στο κείμενο...

    Ακου τώρα τι λέω εγω.

    Εχουμε λοιπον εναν Νεοδημοκρατη που ψηφιζε Μανο και δεν εχει υπογραψει για τις ταυτότητες, και αυτοπροσδιοριζεται "δεξιος".

    Κι εχουμε κι έναν ΠΑΣΟΚο που ψηφιζε Παπαθεμελη κι εχει υπογράψει για τις ταυτότητες, θέλει να φύγουν ολοι οι Αλβανοί από την Ελλάδα, και δηλωνει αριστερός διότι ειναι εναντίον των ιδιωτικών πανεπιστημίων και πιστευει στον μεγα Αντρέα, με του οποίου τη φωτογραφία ζει, αυτη τον οδηγει.

    Liberal ποιος ειναι?? Conservative ποιος ειναι??

    Γινεται να εισαι ταυτοχρονως conservative ΚΑΙ Αριστερός???

    Ποιος ειναι Αριστερός, εαν ειναι κανένας και ποιος ειναι Καρατζαφερικός κατα βαθος και το μονο αριστερό πάνω του μπορει να ειναι το χερι που γραφει?????

    Οσες διαδηλωσεις και να κανει για να καταργηθει το ΑΣΕΠ και να το κανουμε 35ωρο.

    Μηπως εχουμε μπερδεψει το αριστερό με το "βολικο"???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ...γιατι ξερεις Αναστασιε, εαν ειναι να μαζευουμε κονδύλια για να παρουμε την Πολη, να διωξουμε τους Αλβανους, να κανουμε πλαστικες στις παχουλουλες με το ζορι αλλιως να μην εμφανιζονται στο δρομο, μας χαλανε το ιματζ, και μετα να αναδιανειμουμε τα αγαθα σοσιαλιστικα μεταξυ μας, εμενα αυτο δεν με καλυπτει, και δεν το θεωρω αριστερο.

    Δεν ειναι ΜΟΝΟ η οικονομια (που ειναι και πολυ βολικη η αναδιανομη, και δη για τους τεμπελχαναδες, στο κατω κατω), ο Λοίζος και ο Τσε... Ειναι κι αλλα.

    Εδω δεν του δινεις του αλλου το δικαιωμα να λατρεψει οποιον γουσταρει, θα του δωσεις λεφτα να παει διακοπές???? Αναδιανεμητικα??? Το πιστέψαμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έχεις κουραστεί και συ, όπως και εγώ όπως πιστεύω και πολύ άλλοι με τη συχνά δογματική και μονολιθική ελληνική αριστερά. Συμφωνώ ότι για να χαρακτηρισθεί κάποιος ως αριστερός δε φθάνει να ψηφίζει ΠΑΣΟΚ ή ΚΚΕ. Πρέπει να διαθέτει κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά με τα οποία θα διαφοροποιείται από συντηρητικούς, εθνικιστο-σοβνιστες, σταλινικούς και τα λοιπά άκρα. Και πάνω από όλα νομίζω να αποδέχεται το διάλογο ως τη βάση της δημοκρατίας. (για αυτούς βέβαια που πιστεύουν στη δημοκρατία και όχι στη δικτατορία του προλεταριάτου 

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.