17 Νοε 2008

Η βροχούλα, η ολιγαρχία κι ο αχυρώνας

...πάλι καλά που έβρεχε, και δεν "γιορτάσαμε" πάλι φέτος...

Μια βιαστική υπενθύμιση γιατί πάλι έχουμε πήξει στην κορώνα: τη χούντα την επέβαλαν εξωθεσμικοί. Κοιμήθηκαν οι Έλληνες και ΔΕΝ είχε χούντα, ξύπνησαν και ΕΙΧΕ. Δεν μεσολάβησε κάλπη.
Άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο, αντέδρασαν στα επιβληθέντα, με αντανακλαστικά ποικίλης ταχύτητας και έντασης, εντός και εκτός της χώρας, εντός και εκτός φυλακής.

Αλλά: Τα προβλήματά μας, -τα όποια προβλήματά μας- σήμερα, τη "δημIοκρατία" και την "ολιγαρχία" -κάπου είδα να κραυγάζουν ότι αυτές έχουν αντικαταστήσει τη "δημοκρατία" που το Πολυτεχνείο διεκδικούσε- τα εκλέγουμε καθε 4 χρόνια ή και νωρίτερα, μόνοι μας...

Εχει μια διαφορά, νομίζω.

Εκτός αν "δημοκρατία" που μας λείπει, εννοούμε την ανάταση χειρός από τους λίγους έχοντες το δικαίωμα ψήφου, οπως παλαιότερα.
Ή το "δια βοής" και το "δια πυρός", όταν μας τη βιδάρει, σ' όσους τη βιδάρει, όπου τους τη βιδάρει, όπως συνηθίζουν ορισμένοι τώρα...

Κι όταν αυτοί οι "ορισμένοι" προχωρούν πεζή και η μέρα είναι 17 Νοέμβρη, το ότι εγώ δεν μπορω να πάω στην πορεία γιατί φοβάμαι -μη φάω καμιά μολότωφ αμερικανικών πρώτων υλών στο κεφάλι, ειρηνικά ειρηνικά-, ε, τότε αυτό ΔΕΝ είναι ολιγαρχία, αλλά "δημοκρατία και παλλαϊκή συμμετοχή"... Τα υπόλοιπα είναι -μα, φυσικά- προβοκάτσιες.

Μια λύση για τους λιγόψυχους σαν εμένα, είναι πάντα βέβαια τα κράνη, βρέχει δεν βρέχει... Μ' αυτά πας παντού, και κάνεις τα πάντα, και δεν τρέχει και μία. Του χρόνου θα το σκεφτώ...

Αλήθεια, στο ...κανονικό Πολυτεχνείο έβρεχε?? Τους αγωνιστές εκείνους θα τους πείραζε η βροχή άραγε?? Δεν νομίζω. Παρόλο που δεν φορούσαν ούτε κουκούλες ούτε κράνη αυτοί... . Και δεν σπάγανε τις κάμερες, αλλά τις κοιτούσαν μ' ενθουσιασμό και με τη μέθη του επαναστάτη να τους συνεπαίρνει. Του επαναστάτη, ξαναλέω. Αυτή η μέθη τους "ντόπαρε". Και φόρα παρτίδα τα κεφάλια τους, φαίνονται και στα βίντεο-ντοκουμέντα. Κάποια απ' αυτά τα κεφάλια "έπεφταν" το βράδυ.

Και, βέβαια, ούτε πλακώνονταν αυτοί οι νέοι γελοιωδώς για τη σημαία της εξέγερσης, σε ξένο αχυρώνα.

Όσα συμβολίζει αυτό το κομμάτι πανί, δεν κληροδοτούνται μέσω κομματικών μηχανισμών. Δεν είναι παραταξιακά κεκτημένα. Δεν τα παρέλαβαν για να τα παραδώσουν σαν κλειδιά από νοικάρη σε νοικάρη. Πριν απ' αυτούς τους νέους, δεν υπήρχε "αχυρώνας" δηλαδή... Δικός τους ήταν, είναι, και θα είναι, δεν είναι δικός μας ο αχυρώνας για να πλακωνόμαστε...

...γενικώς, λίγο τα λόγια μας να προσέχουμε με τους αχυρώνες! Θα μας πουν ή γάιδαρους, ή δον Κιχώτες, ή ανιστόρητους, τελικά...

9 σχόλια:

  1. Καλημέρα... είδες τι σημαντικό θέμα είναι η παιδεία? Είδες που είναι σημαντικό να υπάρχει δημοκρατία απαρτιζόμενη από πολίτες και όχι από πρόβατα ή οπαδούς?
    Στο Πολυτεχνείο οι μαντράχαλοι με τα κράνη που πλακώνονται για τη σημαία, για την καλή θέση στην πορεία, για την «παλλαϊκή συμμετοχή» δεν είναι παρά οι σύγχρονοι αγωγοί φασισμού. Αυτοί που γιουχάρουν τους άλλους στις συνελεύσεις, που θα έπρεπε να λέγονται χάβρες των Εβραίων, αν και για τους τελευταίους έχω βάσιμη γνώμη ότι έχουν αλλάξει και στις χάβρες τους είναι πλέον πολιτισμένοι.
    Όλοι αυτοί που συμμετέχουν στα επεισόδια, ή καρπώνονται τις κινητοποιήσεις ή «διαμαρτύρονται» γενικώς, απλά δεν έχουν ούτε παιδεία ούτε δημοκρατική συνείδηση. Βέβαια τους κατανοώ, η Ελλαδίτσα μας έχει μόλις 34 χρόνια δημοκρατία. Δημοκρατία με την έννοια του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, και όπως και να το κάνουμε είναι απείρως καλύτερο το σημερινό πολίτευμα από όλα τα προηγηθέντα, που ήταν υπό κάποιον Βασιλέα.
    Μην ξεχνάς και τη ...μόδα. Αυτά τα χρόνια σπάνε κάμερες, και δημοσιογράφους...

    Και μην πει κανείς για το εξωτερικό. Δόξασοι ο θεός έχω παρακολουθήσει αρκετές συνελεύσεις εδώ που είμαι και τόσο τα πανεπιστήμιά τους, όσο και οι συνελεύσεις τους έχουν με τα δικά μας τόση σχέση, όσο η Λωζάνη με την ...Κοζάνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ..σωστός. Βέβαια στους εκει παν/μιακούς χώρους είναι εν ισχύ το ασυλο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ, κι οχι το άσυλο εγκληματιών και ανιάτων που εχουμε εδώ...

    Υποψιάζομαι οτι ισχύει και ενα πραγματάκι που λεγεται ΑΠΑΡΤΙΑ στη λήψη αποφάσεων...

    Εδω εχουμε κατι αντιλήψεις του στύλ "12 γενναίοι είναι αρκετοί" (σε συνολο 18.000).
    Λες και θα κατεβάσουμε τη σημαία από τη Ακρόπολη επι κατοχής. Εκεί όμως φτάνουν και δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. α, και κάτι άλλο. Το να χτίζεις σαν τη γναικα του πρωτομάστορα τον πρύτανη επειδη κηρυττει το εξάμηνο απολεσθέν, εξαιτίας της δικής σου δίμηνης κατάληψης, μου φαίνεται λιγο... αγων αγών ανευ θυσιών και επιπτώσεων.
    Το δε συνθημα "η τρομοκρατία δεν θα περάσει", ενώ παλεύεις με το πηλοφόρι και το μυστρί μπροστά στις κάμερες, μου κάνει λίγο ...αδιάβαστο.

    Εκεί οταν κλείνει μια σχολή λογω κατάληψης, φαντάζομαι οτι εχει καποιο αντίτιμο και καποιο ρίσκο. ο ΑΓΏΝΑΣ Εχει την εννοια ότι κατι ΑΨΗΦΑΣ.

    Κατάληψη με μούζικα και ντουντούκα χωρίς καμία χασούρα μου κανει λιγο για τζερτζελές, χαβαλές και θεαθήναι. Για να μην πω αποκλειστικά "προβληθήναι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι τα βλέπεις τα γεγονότα αυτά μόνο από τη μία πλευρά. Ως εικόνα να βάζεις τούβλα και τσιμέντο μέσα σε ένα ακαδημαϊκό χώρο είναι πράγματι απωθητική. Ωστόσο πρέπει πάντα να αναρωτιόμαστε ποιος έχει φέρει στην κατάσταση αυτή νέους ανθρώπους? Τι είναι αυτό το κτίσιμο μπροστά στο ξεπούλημα χιλιάδων στρεμμάτων δάσους που ανήκουν στον ελληνικό λαό σε παπάδαριο. Τι είναι αυτό μπροστά σε γλοιώδεις πολιτικούς που λαδώνονται και καταντάνε να παίρνουν ακόμα και κουζίνες SIEMENS ως δωράκι. Η νεολαία αυτές τις εικόνες έχει. Τι περιμένεις καλύτερη συμπεριφορά. Και πάλι καλά γιατί πιστεύω ότι η νεολαία σκέφτεται και ίσως να μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο την εικόνα της χώρας στο μέλλον. Αρκεί να μην υιοθετήσουν τη νοοτροπία του βολέματος, των πελατειακών σχέσεων κ.ο.κ. από τους γονείς τους.
    Αλλά και πάλι ποιοι είναι αυτοί οι πρυτάνεις που τους «χτίζουν»? Ποια είναι η προσφορά τους στην έρευνα. Νομίζω έχεις σπουδάσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο. Πήρες είδηση ότι οι μεγαλοκαθηγητες δεν πατάνε στο Πανεπιστήμιο παρά μόνο την πρώτη ημέρα. Μετά στέλνουν βοηθούς και παρατρεχάμενους. Πήρες είδηση ότι προσκολλούνται πίσω από την εκάστοτε εξουσία για να τσιμπήσουν καμία δεύτερη θεσούλα. Δε μιλάω βέβαια για όλους τους καθηγητές γιατί είναι πολλοί οι αξιόλογοι. Μιλάω για τους μεγαλοκαθηγηταδες και μεγαλοπρυτάνεις με τους οποίους τα βάζουν οι φοιτητές.

    Υ.Γ. δεν ξέρω αν το Πολυτεχνείο ζει, αλλά σε μία εκδήλωση που παρακολούθησα αναγκαστικά όταν είδα τους παπάδες να κάνουν τρισάγιο για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, μου γύρισαν τα άντερα. Ποιος θα περίμενε ότι το πιο αντιδραστικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, μαζί με κάτι ξεφτίλες πολιτικούς και πολιτικάντηδες θα κάνουν τρισάγια και θα καταθέτουν στεφάνια στη μνήμη των νεκρών του Πολυτεχνείου. Τι φαρσοκωμωδία είναι αυτή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χμ...

    Μονο που ποτέ δεν εχουν διαδηλώσει για τιποτε απ οσα αναφέρεις.


    Δηλαδη:
    ΔΕΝ εχουν κινηθει εναντιον οποιων καθηγητων δεν πατανε.

    ΔΕΝ εχουν κινηθει εναντιον της ελλεψης πυροπροστασιας

    ΔΕΝ εχουν κινηθει εναντίον της παρανομης προσληψης με βυσμα.

    ΔΕΝ εχουν κινηθει εναντιον των ρουσφετιών στο στρατό.

    ΔΔΕΝ εχουν κινηθει εναντίον των ρουσφετιών γενικώς.

    ΔΕΝ εχουν κινηθει υπερ του διαχωρισμού κρατους εκκλησιας.

    ΔΕΝ εχουν κινηθει για να πηγαινουν τα ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ δωματια στις εστιες σ' αυτους που πραγματικα τα δικαιουνται.

    ΔΕΝ εχουν κινηθεί εναντίον της παπαγαλίας.

    ΔΕΝ εχουν κινηθεί εναντίον της siemens, ουτε της bosch, ουτε καν της Πιτσος.

    ΔΕΝ εχουν κινηθεί με αιτημα να λειτουργούν τα μηχανήματα στις σχολές.

    ΔΕΝ εχουν κινηθεί εναντίον των ακριβών καφέδων στα κυλικεία.

    ΔΕΝ εχουν κινηθεί εναντίον των αναρχικών που τα σπάνε καθε τρείς και λίγο στα πανεπιστήμια.


    Εχουν κινηθεί ετσι παθιασμένα μονο για να μην καταργηθεί η επετηρίδα, να μην εξισωθούν τα ΤΕΙ, να μην γινουν οι παρακολουθησεις υποχρεωτικές, να μην μπει περιορισμός στα χρονια (δεκαετιες) φοιτησης, να μην ψηφιζουν ολα τα παιδια για πρυτανη, και αλλα τετοια σοβαρα και αλτρουιστικά αιτήματα.

    Κι αφου κλεισουν τη σχολη ...δημοκρατικά, μετα χτιζουν και τους καθηγητες για να μη χαθουν ΤΥΠΙΚΑ τα εξάμηνα που εχουν χαθει ουσιαστικα λογω της καταληψης. Μιλάμε για "διεκδικηση του δικαιωματος στη μορφωση", δηλαδή.

    Όσο για το επιχείρημα "αυτο το παραδειγμα παιρνουν" τελικά τι ισχύει?? Καθε περσι και καλυτερα, η καθε περσι και χειρότερα???

    Δηλαδή τους δινεις το δικαίωμα να ψηφίζουν αλλά στο να εχουν δική τους γνώμη και στάση και βουληση αλλαγης των κακως κειμένων εχουν το ακαταλογιστο???

    Εγω παντως αμα φερομουν ασχημα, και ελεγα ως δικαιολογια "μα και ο απεναντι ειπε τη λεξη μαλ..., εγω γιατι να μην την πω" η ό τι άλλο που ΣΤΕΚΕΙ (το "κλεινουν 5 ατομα τη σχολη επειδη η Siemens χρηματιστηκε" ειναι λιγο... καπως), ο πατερας μου μου εδινε μια στον πισινο, για να μαθω να ξεχωριζω τι να αντιγραφω απο τον απεναντι και τι οχι. Η θα

    Εξαλλου, αν ειναι ετσι, γιατι φερονται μ αυτον τον τρόπο μονο το 5% των φοιτητών??
    ΟΙ αλλοι εχουν αντιστάσεις, και τα παιδάκια αυτα τα συγκεκριμένα ειναι ακόμα μικλά???

    Μηπως θες να πεις κακομαθημένα?? Γιατί εκει συμφωνούμε.

    Και τέλος,οι σημερινοι "γλοιωδεις πολιτικοι" στα νιάτα τους αντιμετώπισαν Χουντες επιστρατεύσεις και πραξικοπήματα. Και κατάντησαν ετσι διεφθαρμένοι, όπως λες εσυ. Αυτοί οι νεοι του σημερα που δεν ειδαν τιποτε δυσκολο, ΠΩΣ θα καταντήσουν δηλάδη???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμεις γιορτασαμε...Πολυ παιδικα και απλα..Με τραγουδακια και ζωγραφική...
    Καλα Μαριαννα το τι βροχη εριξε εδω σημερα δε λεγεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ...αργούν τα άτιμα να γίνουν κρανιοφόροι!!!
    ...τα έμαθα με τη βροχή, ελπίζω να μην ειχατε απώλειες μπουμπου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κοίτα… εσύ που είσαι παιδαγωγός μπορεί μέσα στην τάξη να τους καλλιεργήσεις την κριτική στάση απέναντι στα πράγματα. Τότε μπορεί οι μαθητές σου στο μέλλον να διαδηλώνουν και να αγωνίζονται για αυτά που ανέφερες. Έχεις αναλογιστεί τις ευθύνες σου για αυτά τα παιδιά? Ενδεχομένως κάποια κάποτε πέρασαν από τα χέρια σου. Να λέμε «πω πω πω τι κάνουν αυτά τα βρομόπαιδα» είναι το μόνο εύκολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κοιτα, επειδη απαντησα γυρω στις 5 φορές, με διαφορετικές λέξεις, μην το κουράζουμε.
    Προφανώς για σενα φταιει η κοινωνία, ο σκυλος και η ουρα του, και για μενα κατα βασιν τα ατομα και οι επιλογες τους, εξ ου και οι διαφορές μεταξύ τους...
    Διαφωνουμε. Συμβαίνουν αυτα... Να σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.