10 Δεκ 2008

Με στόχο τον άνθρωπο...

Βραβείο έγκυρης και διαφανούς ενημέρωσης, στον οργανισμό Λαμπράκη...

Διαρροές από την Αστυνομία περί "εξoστρακισμού"


Όταν η πραγματικότητα δεν μας βολεύει, ή υπάρχει πιθανότητα να μη μας βολέψει, τότε, πολύ απλά, κάτι έχει - ή κάτι θα πάθει- η πραγματικότητα.

Όταν ενδεχόμενη απόφαση από τους ειδικούς της βαλλιστικής υπηρεσίας (με τη σύμφωνη γνώμη του ειδικού συμβούλου της οικογένειας του Αλέξη), υπάρχει πιθανότητα να μας ΞΕβολέψει από την αναμπουμπούλα και το έκτακτο δελτίο καθε τρεις και πέντε, πολύ απλά, την απορρίπτουμε εκ των προτέρων...
Ως ειδικοί επί παντός επιστητού.

Μάρτυρας? Μια αγανακτισμένη γιαγιά σε πρωινή εκπομπή...
"Αν πουν "εξοστρακισμός" θα πάρω κι εγώ πέτρα", λέει η γιαγιά.

Αν τυχόν πουν λοιπόν οι ειδικοί το απονενοημένο, το ήδη προ πολλού αποκλεισμένο, ετοιμαστείτε παίδες για το δεύτερο ημίχρονο.
Με έτοιμα τα αιτήματα, το εξής ένα -εκτός της παγκόσμιας ειρήνης-:
"Να το ΞΕ-ΠΟΥΝ. Αλλιώς θα πάρουμε κι εμείς πέτρες."

Ετσι είναι τα ΜΜΕ..
Πάντα με στόχο τον άνθρωπο...
Ως μερίδιο τηλεθέασης, ως κομμάτι της αγοράς, ως πρόβατα επί σφαγή, ως αφελείς προς επιρροή, ως αφελέστερους προς χειραγώγηση...

Ως μέσο για επίδειξη δύναμης, εν όψει της διαφαινόμενης αλλαγής σκυτάλης στο Μαξίμου.

Για να καταλάβουν οι απερχόμενοι, και να χωνέψουν οι ερχόμενοι, ΠΟΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.


Ή, όπως λέει και το ...άσμα -αγγλιστί:


"Do you understand English???
When I say "go",
scream really loud !!"


EDIT

το ακούσαμε κι αυτό...
"Δεν παίζει ρόλο η βαλλιστική, αλλά το τί λέει η κοινωνία..."
Πάει το Σύνταγμά μας και ο τι συνθήκη για τα ανθρώπινα και τα πολιτικά δικαιώματα έχουμε υπογράψει... Και επισήμως.
Σπρώχνουν για "Δίκη των Δύο", 90 χρόνια μετά.
Πρόοδος, μηδεμία.
Όπισθεν ολοταχώς κατ' απαίτηση των ίδιων ανθρώπων που ωρύονταν να μην θιγούν τα δικαιώματα των Ξηρών και του Κουφοντίνα...
...Σεληνιασμός.

21 σχόλια:

  1. Τρίβω τα μάτια μου. Μήπως κάποιος έκλεψε τον κωδικό σου;Που χάθηκε ο αξιοθαύμαστος ορθολογισμός σου Μαριάννα; Η τόλμη και η απαράμιλλη ευθυκρισία σου;

    Είναι δυνατόν έστω και μια στο δίς να εξοστρακίστηκε η σφαίρα;;;

    Για ποια δίκη των Δύο μιλάς;
    Θα αποδεχόσουν ποτέ ως αληθινή μια έκθεση που θα μιλούσε για εξοστρακισμό;

    Μια έκθεση που θα έχει συνταχθεί από ανθρώπους-"ειδικούς" της ΕΛΑΣ, όπως έχει καταντήσει πλέον η ΕΛΑΣ τα τελευταία χρόνια ;
    Δεν μπορώ να το πιστέψω.
    Δεν λέω το δημοσίευμα δεν είναι αντάξιο μιας σοβαρής εφημερίδας ούτε διαφωνώ με την διαπίστωση σου ότι η γιαγιά προτάσσεται ως μάρτυρας.
    Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα ανεχτούμε ποτέ μια τόσο χοντροκομμένη κοροϊδία απο πλευράς ΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η οικογενεια του θυματος εχει στειλει τον δικο της ειδικο. Δεν θα ειναι της ΕΛΑΣ το πορισμα ΜΟΝΟ.

    Και μονο που πρεπει να λεω καθε φορα οτι ΔΕΝ θεωρω οτι ειναι εν δικαιω ο αστυνομικος, αλλα δεν μπορω να στηριξω κατι παρανομο απ οπου κι αν προερχεται, φτανει για να καταδειχθει οτι τα ΜΜΕ εχουν κανει καλα τη δουλεια τους, ομου με την ομαδικη υστερια...

    Νικο, εσυ μπορεις να πιστευεις οτι οι δικες ειναι περιττες, διοτι "ξερετε εσεις". Και οτι "η κοινωνια εχει αποφανθει". ΕΥτυχως στο Συνταγμα το προεβλεψαν αυτο, και, σε αντιθεση με το Γ Ραιχ, ΔΕΝ εχουμε λαικα δικαστήρια.

    Εγω λοιπον εμαθα οτι εχουμε ενα Συνταγμα, κι οτι ολοι εχουν το δικαιωμα σε δίκαιη δικη και την υπερασπιση. Ακομα κι ο Ξηρος, ακομα κι ο Κορκονεας, πως τον λενε.

    Στην προκειμενη δε περίπτωση, που ο αστυνομικός ετσι κι αλλιως αθωος ΔΕΝ ειναι, και το θεμα ειναι αν ειναι απο εξοστρακισμο ή με σημαδι, παρουσια μαρτυρων,
    να με συγχωρείς,
    αλλα οσο εξαγορασιμοι ειναι οι αστυνομικοι, για να προστατεψουν εναν δικο τους,
    ποιος μου λεει οτι δεν ειναι κι οι μαρτυρες, για να προστατεψουν τις ζωες και τα μαγαζια τους, που ειναι και καλυτερο κινητρο???

    Οπως εγω δεν μιλαω για τους μαρτυρες και την δικη τους αξιοπιστια λοιπον, αλλα εμπιστευομαι την Ελληνικη ΔΙκαιοσυνη,
    (παρα την πιεση που ασκειται πανω της αυτη τη στιγμη να ληφθει ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΗ αποφαση, και να αποκλειστει ο εξοστρακισμος, οπως αντιλαμβανεσαι- γιατι αυτη ειναι η πιεση τωρα, κι οχι το να βεγει "εξοστρακισμος"...)
    ετσι κι εσυ οφειλεις να μην κοιταζεις τι λεει ο Καμπουρακης κι ο Οικονομεας και ο μπαρμπας σου που δεν ηταν παροντες, και μια και δεν ξερεις ουτε τον μπατσο και ουτε το θυμα, ουτε και κανεναν αλλο απο τα Εξαρχεια πλην εμου, και να εμπιστευτεις την Ελληνικη Δικαιοσυνη.

    Αλλιως να ζητησεις να μπουν τα τανκς. Και να ανεβεις κι εσυ πανω, για να επηρεαζεις τη δικαιοσυνη καλυτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και κατι άλλο.

    Και παλι εναντια στους πολλούς ειμαι. Αρα αν πριν ημουν "τολμηρη" ειμαι και τωρα.

    Απλα προφανως για σενα η συνηθως παραλογη πλειοψηφια, που της παω κοντρα, τωρα ειναι ορθολογικη, ξαφνικα, κι εγω οφειλω να συνταχθω μαζι της...
    Εγω δεν το βλεπω ετσι.

    Μαλλον τελικα το ορθολογικο ειναι αυτο που υποστηριζει ο καθενας μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαριάνα ακόμα κι αν δεχτούμες οτι η σφαίρα εξοστρακίστηκε0Προσωπικά δεν το πιστεύω βλέπονατς το video και ακούγοντας διαφορετικούς μάρτυρες) δεν κατάλαβες ότι έχεις να κάνεις μ' εναν αστυνομικό που δεν έχει καταλάβει ότι έκανε φόνο ακόμα κι εξ αμελείας....;;;Που είναι η συγνώμη για τη βλακεία του ακόμα και να εκφοβίσει μέσα σε κατηκημένη περιοχή; Που είναι η συγνώμη απέναντι στη μάνα που εξαιτίας του έχασε το παιδί της; Η μήπως πρέπει να ακούσω τον γκλαμουράτο συνήγορό του να κατηγορεί όλους τους άλλους για μια 'παρεξήγηση' και τον ίδιο να σχολιάζει...!!!! τη ζωή ενός 15χρονου.....Δεν καταλαβαίνεις οτι αυτός δεν πήγε εκεί για να προφυλάξει αλλά να επιδείξει ότι δεν είχε...Ανθρωπιά, επίγνωσ, ψυχραιμία, καθήκον; Αυτά τα αντικατέστησε με τη δυναότητα να οπλοφορεί και να επιβάλλει δια της βίας...την ανωριμότητα που περιφέρει ως έννομη τάξη με γαλόνια...και δυστυχώς τέτοιους έχω δει πολλούς να κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ατιμώρητοι,περήφανοι και κατ' εξακολούθηση θρασείς....Εύχομαι να μη τους βρείς μπροστά σου την ώρα που περπατάς αμέριμνη στα στενά των εξαρχείων και περνάνε δίπλα σου ως ελεγκτές της ασφάλειάς σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελενη, δεν μ ενδιαφερει ο μπατσος, ειναι ελεεινος και τρισαθλιος και θελω να τιμωρηθει και μονο που εβγαλε πιστολι... Και να διωχθουν οσοι μπατσοι κανουν καταχρηση εξουσιας, οσο για τον Κουγια, καλυτερα να μην μιλησω, λες και το κανει επιτηδες παλι κι αυτος...

    Εμενα ομως πιο πολυ μ ενδιαφερει το αυριο, και το δεδικασμενο που οι συμπεριφορες μας δημιουργουν.

    Το λαϊκο δικαστηριο δεν ειναι λυση, και δεν ειναι δικη μας αρμοδιοτητα αν θα δεχουμε η οχι το πορισμα της βαλλιστικης.

    Να παμε να ψηφισουμε στις επομενες εκλογες, και να αλλαξουμε τα λαμογια που μας κυβερνανε, χωρις να μας "ριξουν" οι αποζημιωσεις και οι διορσμοι στη ζουλα.

    Με λαικο δικαστηριο δεν λυνεται τιποτε.

    Οσο για το φοβο, εαν φυγει η αστυνομια απο διπλα μου, εχω αλλαξει σπιτι την αλλη μερα κιολας, αν αυτο σου λεει κατι.

    Επρεπε σημερα να σε εχω που πηγα βολτα στα μικρομαγαζα της γειτονιας, που μενουν μεροκαματιαρηδες και μεταναστες, να εβλεπες τα ματια σου τι λενε, και ποιους στηριζουν και ποιους καταδικαζουν.

    Απλα τα λενε μετα φαβου θεου, πιστεως και αγαπης, και μονο με κλειστες πορτες. Εδω ζω.

    Δεν τα βγαζω απο την κοιλια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και πάλι δεν απαντάς με τις κατηγορίες για 'ελεινο και τρισάθλιο μπάτσο'...Γιατί δεν ζήτησε συγνώμη απο τη μητέρα που σκότωσε το παιδί της, ακόμα κι αν η γνώμη του δικαστηρίου δεν έχει εκδοθεί. Το λαϊκό δικαστήριο Μαριάννα έκανε την Γαλλική επανάσταση (χωρίς να τα εξομοιώνω), ώστόσο μη υποτιμάς το αυτονόητο...μέσα απο κάτι τέτοιες υποτιμήσεις η σημερινή οργή φαίνεται απόλυτα φυσιολογική. Αντί να καταπίνεις και να ασφαλίζεσαι....βγές στο δρόμο για να διεκδικήσεις και να αντιληφθείς οτι οι μετανάστες της γειτονιάς σου δεν ασφαλίζονται, δεν πληρώνονται, δεν στεγάζονται σε καιρούς πολέμου και....φεύ σε καιρούς ειρήνης...όπως οι σημερινοί καιροί. Το ίδιο και οι μεροκαματιάρηδες που απο μέρα σε μέρα κλείνανε και ζητιανεύανε την υποστήριξη του κράτους για μείωση των δανείων και για απαγόρευση των κατασχέσεων για 100 €.....Μαριάννα τα χριστούγεννα θα περάσουν - ζωή. όμως, είναι εκεί έξω και οι κλειστές πόρτες είναι απλά για να αναπαράγουν το σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΛενη λεμε δυο διαφαορετικα πραγματα. Εντελως διαφορετικα.
    Προτιμω να βλεπω οχι μονο το δεντρο, ουτε καν το δασος, αλλα το εδαφος οπου το δασος φυτρωνει...

    Αν το ποτισω με δηλητηριο το εδαφος στα καμενα, δασος δεν θα ξαναφυτρωσει, οσες αναδασωσεις κι αν κανω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και, πιστεψε με, αν πιστευα οτι οι ανθρωποι που κανουν αυτες τις πραξεις ειχαν ποτε - στην πλειονοτητα τους- εστω και για μια στιγμη, τους κατατρεγμενους στο μυαλο τους,
    θα συνεδραμα κι εγω,
    Όσο κι αν απορριπτω τις διαδηλωσεις με τον τροπο που γινονται και συνειδητα δεν συμμετεχω...

    δεν εχω δει καμια διαδηλωση για να απαιτησουμε να νομιμοποιηθουν οι μεταναστες, αντιθετως εχω δει διαδηλωσεις για να φυγουν.

    και σ αυτες τις διαδηλωσεις οι "πολιτκοποιημενοι" που στηριζουν τον κουφοντινα και αφοριζουν τον κορκονεα, ηταν οπου ειναι παντα.

    στην κοσμαρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια μικρή γνώμη αν μου επιτρέπετε... Αποκλείεται να μην έχετε γνωρίσει ποτέ σας μπάτσο. Εγώ έχω γνωρίσει αρκετούς, κάποιοι από τους οποίους με εξέπληξαν για τη μόρφωσή των. Δεν αντιμετωπίζω ολιστικά το συμβάν. Ο συγκεκριμένος μπάτσος πυροβόλισε παιδάκια. Έστω κι αν φοβήθηκε ή ήθελε να κάνει τον άντρα, ή εν πάσι περιπτώσει έβγαλε από μέσα του τα απωθημένα απο τις προσβολές, πέτρες των προηγούμενων ωρών, έκανε κάτι πολύ γνώριμο για ελληνική συμπεριφορά. Την κοπάνισε. Αυτό που δεν θίγει ο κύριος Κούγιας στην κατά τα άλλα επιμελώς υπαγορευμένη στον υπόδικο επιστολή. Αν ήταν παρεξήγηση, αν προκάλεσες τραύμα χωρίς να το θέλεις. (Δεν σηκώθηκε εκείνο το Σάββατο με πρόθεση να σκοτώσει κανέναν). Καθόλου δεν φέρθηκε σαν μπάτσος ή άνθρωπος. Όταν κάνεις ένα λάθος πρέπει να επανορθώσεις. Να προσπαθήσεις τουλάχιστον να σώσεις το παιδί. Εκεί τελειώνω με τον μπάτσο.

    Σε αντίθεση με τον πρώτο σχολιαστή, εγώ εδώ βλέπω σαφή οξυκρισία. Εννοείται, αγαπητή φίλη. Ο Τύπος, συνειδητά έβγαλε τον κόσμο στο δρόμο. Όχι ότι δεν υπήρχαν οι φωτιές αλλά έριξε αρκετό από το λαδάκι του φαντάζομαι γιατί εδώ που είμαι δεν έχω ιδέα από τα Ελληνικά παρά μόνο του διαδικτύου. Ο Τύπος χαϊδεύει τα αυτιά του όχλου, γιατί ακριβώς τον χειραγωγεί καλύτερα. Βγάζει βουλευτές. Οι τελευταίες εκλογές ήταν αδιάσειστη απόδειξη, καθώς οι παραθυράκηδες ήρθαν πρώτοι σε σταυρούς μακράν των υπολοίπων. Άλλωστε η σημερινή κυβέρνηση, ήταν ακλόνητη έως ώτου ο κος Κοντομηνάς αποφάσισε να βγάλει το σκάνδαλο του Βατοπεδίου που σημειωτέον είναι ήδη 2 ή 3 χρονών, η όλη υπόθεση. Κανείς δεν αναρωτήθηκε αν η σιωπή των την περίοδο αυτή είναι έγκλημα, αν υπέθελψε κάποιο έγκλημα. Κανείς δεν είδε τίποτε.

    Τώρα η σφαίρα. Ποιόν βολεύει αν είναι εξοστρακισμένη? Κανέναν. Οι επιχειρήσεις που κάηκαν ? Τα μίντια που έκαναν το παιχνίδι τους? Τον αγανακτισμένο όχλο? Κανέναν. Τώρα αν η πραγματικότητα είναι ο εξοστρακισμός, τι καλύτερο από το γνωστό σενάριο συνωμοσίας. Στημμένο. Έτσι κι αλλιώς σε αυτόν τον τόπο, όλα είναι στημμένα.
    Με τις υγιές μας.
    Προσωπικά εύχομαι να αληθεύει ο εξοστρακισμός. Δεν αλλάζει για μένα το ποιόν του ανθρώπου που πυροβόλησε, αφού εγκατέλειψε το θύμα. Προσωπικά εύχομαι να αληθεύει για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως ως ένδειξη ότι η κοινωνία μας αν και απαίδευτη δεν έχει φθάσει ακόμη σε αυτή τη σήψη και την πόρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παρατήρα τη συμπεριφορά των Μιντια σε κάθε αναμενομενη αλλαγη φρουρας.

    Παντα κατι γινεται που ή εκεινοι το ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ, η εκεινοι το φιτιλιζουν περισσοτερο, αδιαφορωντας βεβαια για τις παρενεργειες, μακροπροθεσμες η βραχυπροθεσμες, και το οποίο λιγο προηγείται της αναμενομενης φθορας, η οποια ετσι παρουσιάζεται ως δημιουργημα αποκλειστικα δικο τους...

    Το 1989 το Κοσκωτικο και οι υστεριες.
    Το 1992-3, το Σκοπιανό, ακόμα τρέχουμε.
    Το 1996, ευτυχως, στηριξαν Σημιτη. Τοσο ομως που να θεωρηθει οτι εκανε ο τι του γουσταρε και μονο, κατι που ΔΕΝ αληθευε.
    Τον ΓΑΠ το 2004 τον ανεβασαν, ΜΟΝΟ για να τον "ξαναριξουν" μετα.
    Με τον ΒΒ την πατησαν, τους εξεθεσε εκεινος, ας προσεχαν.

    Με το Βατοπέδιο δεν τους βγηκε, η αντιδραση ηταν μονο στις "καλπες" (που θα σημειωνοταν ετσι κι αλλιως, απλα οχι τωρα), κι οχι στους δρόμους.

    Ο ΓΑΠ ειχε επιδειξει -ως μελος της κυβερνησης, οχι μετα το 2004, αφου την πατησε τη μπανανοφλουδα της προσκαιρης στηριξης- αξιοσημειωτη αντισταση στους λαικισμους τους (βλεπε Αναν και 16).
    Τωρα δεν θα μπορουσαν να αντισταθουν, διαβλεποντας την επερχομενη αλλαγη, να του δειξουν τι εστι βερικοκο.
    Χαιρομαι που δεν μασησε.
    Θα χαιρομουν περισσοτερο αν δεν μασουσαν κι οι ΠΑΣΟΚοι.

    Αλλα δεν μπορουμε να τα εχουμε όλα.
    Ελπίζω να μην την πληρωσει ο χωρος, και τουλαχιστον τα μεγαλοστελεχη να μην υποκυψουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαριάννα προκαλείς ενδιαφέρουσες συζητήσεις είναι αλήθεια. Θα σταθώ μόνο σε ένα από τα πολλά σημεία σου.

    Δείξτε, λες, εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη. Είμαι δικηγόρος Μαριάννα και θα σου έλεγα ότι καμία απολύτως εμπιστοσύνη δεν έχω στη δικαιοσύνη, την οποία μάλιστα καθημερινά υπηρετώ. Και φυσικά το πρόβλημα δεν είναι η προσωπική κρίση του εκάστοτε δικαστή, εισαγγελέα, ανακριτή κλπ. Είναι απόλυτα θεσμικό. Είναι η πλήρης εξάρτηση της δικαστικής εξουσίας από την εκτελεστική (η ηγεσία της δικαιοσύνης ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ στη χώρα μας εν έτει 2008 από το Υπουργικό Συμβούλιο και ο τρόπος υπηρεσιακής εξέλιξης των δικαστών είναι για κλάματα), την ίδια στιγμή που οι δικαστικοί λειτουργοί είναι ανεκπαίδευτοι και χωρίς καμία ουσιαστική επαφή με τα κοινωνικά δεδομένα, ενώ καλούνται να εφαρμόσουν και να λειτουργήσουν μέσα σε ένα ουσιαστικό και δικονομικό νομοθετικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της δεκαετίας του 60' και όχι βέβαια στις σημερινές. Όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον ανύπαρκτων υποδομών και καμίας διαχείρισης ανθρώπινων πόρων στις δικαστικές υπηρεσίες.

    Αν ήσουν κάθε μέρα στην Ευελπίδων και έβλεπες τον καφκικό τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το σύστημα απονομής δικαιοσύνης στην Ελλάδα, είμαι βέβαιος ότι δε θα συμβούλευες κανέναν να έχει εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη. Και πολλοί από εμάς, τους δικηγόρους, που εργάζονται μέσα στο σύστημα αυτό κάποια στιγμή απορροφώνται από αυτό, βολεύονται από αυτό και επιλέγουν να κάνουν τελικά ένα παρασιτικό επάγγελμα, αντί να διεκδικήσουν μία καλύτερη δικαιοσύνη και να δημοσιοποιήσουν στους πολίτες τις προβληματικές δομές του συστήματος.

    Μην περιμένεις βέβαια και από την άλλη ότι η κοινωνία αιωνίως θα κοιμάται. Ίσως μόλις τώρα καταλαβαίνει και κάνει καταγραφή στο συλλογικό της υποσυνείδητο σχετικά με το τι συμβαίνει.

    Και μη συγχέεις αυτά γράφω με το αν χτύπησε και πού η σφαίρα. Στη συνείδηση των ανθρώπων είναι δολοφόνος και σωστά κατά τη γνώμη μου. Όλη η ιστορία με τον εξωστρακισμό ξέρεις γιατί έχει αναχθεί σε βασικό θέμα συζήτησης; Διότι δικαστικά θα διερευνηθεί το θέμα του δόλου. Και αν ο δόλος δεν είναι πρώτου βαθμού, τότε θα αρχίσει η άλλη συζήτηση, αυτή περί ενδεχόμενου. Και ο ενδεχόμενος δόλος είναι δίκοπο μαχαίρι για κάθε (ελληνικό) δικαστήριο. Είναι πιθανό να μεταβληθεί η κατηγορία σε ελαφρύτερη, είτε δηλαδή σε εξ αμελείας είτε σε θανατηφόρα σωματικής βλάβη και έτσι ο ειδικός φρουρός να τη βγάλει σχεδόν καθαρή. Κοίτα όμως ότι αυτός που μπορεί να τη βγάλει εδώ καθαρή (με μία μικρή ποινή, κατά πάσα πιθανότητα χωρίς να περάσει ούτε μία μέρα μέσα) στο δικαιοδοτικό σύστημα της Αγγλίας π.χ. (εκεί ο δόλος κρίνεται με εντελώς διαφορετικά κριτήρια) θα είχε μετά βεβαιότητας καταδικαστεί και το θέμα του εξωστρακισμού ή μη θα ενδιέφερε μόνο κατά την επιμέτρηση της ποινής. Υπάρχει λοιπόν, όντως, το ενδεχόμενο στην Ελλάδα ο φρουρός σχεδόν να απαλλαγεί, ενώ σε κάποια άλλη χώρα να καταδικαστεί και μάλιστα σε πολύ βαριά ποινή για την ίδια ακριβώς πράξη, υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες. Τελικά, λοιπόν, τα σύνορα και οι κανόνες δικαίου παράγουν το δίκαιο; Εκεί ένοχος, εδώ αθώος; Όχι. Το δίκαιο παράγεται κυρίως μέσα από την κοινωνία, Μαριάννα, οι ίδιοι οι πολίτες δίνουν κύρος στους νόμους και τα δικαστήρια, και υπό την έννοια αυτή δικαιούται καθένας να κρίνει τον άνθρωπο αυτό. Στις συνειδήσεις όλων μας είναι δολοφόνος και καλά κάνουμε και το λέμε ξεκάθαρα. Νομιμοποιούμαστε να το κάνουμε.

    Και φυσικά δε θα διαφωνήσω μαζί σου
    για το θέμα του χειρισμού όλων των θεμάτων αυτών από τα ΜΜΕ. Πόσο δε μάλλον αυτού. Ούτε λόγος. Μην περιμένεις όμως να ακούσεις (δεν αναφέρομαι βέβαια σε εσένα, αλλά κυρίως στις πολιτικές δυνάμεις όσο αδυνατούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα και να σπάσουν τα δεσμά τους από κάθε είδους εξαρτήσεις) από τα ΜΜΕ την ανάγκη για θεσμικές αλλαγές στο σύστημα απονομής δικαιοσύνης, διότι είναι και αυτά μέρος του συστήματος που σε τελική ανάλυση επιθυμούν μία κοινωνία χωρίς κανόνες. Την ανάγκη, όμως, θα τη διαπιστώσεις όταν μία κοινωνία το διεκδικήσει και φωνάξει γι αυτό. Και αυτό, δυστυχώς ή ευτυχώς, δε γίνεται με το τηλεκοντρόλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. παραδοξο: οι δικηγοροι να προκαταλαμβανουν αποφασεις μαζι με τα ΜΜΕ, και οι του Πολιτικου να απαιτουν να λειτουργησει η Δικαιοσυνη, κι οχι να καταργηθει!!

    Αληθεια, αν δεχθουμε οτι η Δικαιοσυνη εχει αυτοαναιρεθει, ποιές απο τις ειλημμενες κι εφαρμοσμένες αποφασεις της θα αναλαβετε να ακυρώσετε ως προιόντα συναλλαγης???
    Ποιους αθωωμενους θα αναλαβετε να εγκλεισετε, και ποιούς φυλακισμένους να απελευθερώσετε??

    Βλέπεις ή απορρίπτεις, ή απαιτεις να λειτουργήσει κατ'εφαρμογην του νομου.
    Και τα δυο δεν γινεται.

    Επίσης, μην ξεχνας οτι και η παιδεία υπολειτουργει.
    Αλλα τα παιδια μας στο σχολειο τα στελνουμε.
    Δεν απαιτουμε να καταργηθει το σχολειο, ουτε και στελνουμε (θελω να πιστευω) τα παιδια μας με το συνθημα "ο τι σου πουν ειναι μαλ..ιες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. AN , δε, αναφερθούμε σε όλα εκείνα που η κονωνία εχει απαιτήσει και δεν εχει απαιτήσει, κατα καιρούς, στη χωρα μας, στο 99 % των περιπτώσεων, θα σκύψουμε ντροπιασμένοι.
    Βενιζελος, Δραγουμης, Βασιλιάς(με εξαιρεση τα Ιουλιανα), Ιμια, Οτσαλαν, Σκοπιανο, ταυτοτητες, 16, ΑΣΕΠ, και: Μεταξας, Χουντα (με εξαιρεση το Πολυτεχνειο) περιβαλλον, μεταναστες, ρουσφετια, κλπ κλπ κλπ...

    Εισαι σιγουρος οτι επιθυμεις να αποφασιζει και να (απο)νομιμοποιεί η κοινωνια υπο μορφην οχλου???
    Εγω οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ποτέ μου δεν είπα να κλείσουμε τα δικαστήρια, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Κάθε άλλο. Σου ξεκαθαρίζω, δε, από την αρχή για να μην παρερμηνεύεται αυτό που λέω ότι η βία, τα επεισόδια και η αναρχία δε με εκφράζουν καθόλου. Είναι όμως απότοκα μιας άλλης βίας, την οποία βιώνουμε καθημερινά στις ζωές μας, στο επάγγελμά μας, στις σχέσεις μας με το κράτος κλπ. Ακόμα και αν δεν το πιστεύεις, οφείλεις να δεχτείς και αυτή την άποψη.

    Αυτό πού λέω, λοιπόν, είναι πως είναι ευκαιρία αυτές τις μέρες να "διαβάσουμε" καλύτερα την κοινωνία μας, να ανοίξουμε τα μάτια μας, να δούμε πού πάσχουμε και να μιλήσουμε καθαρά για τις τομές που πρέπει να γίνουν σε όλα τα επίπεδα. Ακριβώς για να μην έχουμε τα ίδια αύριο. Αν η συζήτηση εξαντληθεί στο πού πήγε η σφαίρα θα χάσουμε πάλι το δάσος, όπως λες και 'συ.

    Λες : "Βλέπεις ή απορρίπτεις, ή απαιτεις να λειτουργήσει κατ'εφαρμογην του νομου.
    Και τα δυο δεν γινεται."

    Κάνεις λάθος καλά τη γνώμη μου. Πρόκειται περί ψευδοδιλλήματος. Φυσικά απαιτείς να εφαρμοστεί ο νόμος (ο κάθε νόμος). Φυσικά όμως, ταυτόχρονα, επισημαίνεις π.χ. ότι ο νόμος είναι λάθος και ότι πρέπει να αλλάξει. Ποιος μίλησε για κοινωνία της ανομίας; Όχι όμως και να καταντήσουμε να βιώνουμε την κοινωνία της τυφλής υποταγής. Την υπαγωγής ναι, της υποταγής όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΜΟνο που την αποψη σου αυτη, που καθ ολα τη δεχομαι, θα πρεπει να την εξηγησει και να φροντισει καποιος να εμπεδωθει απο -πλεον- ανεξελεγκτα 13χρονα παιδια σε υαλοπωλεία.

    Εγω 13 και 14 χρονων ειχα βαλει στοιχημα με τον εαυτο μου να μη βαλω μακρυμανικο επι ενα χρονο, και τουρτουριζα, για να αποδειξω τοις πασι οτι ειμαι μαγκακι και καλα κανω κι ακουω Def Leppard και Skid Row.

    Δεν ειναι καλυτερο να μεριμνησουμε να μην τα διαλυουν τα κοπελακια 5 ρεπορταζ του Μεγκα και της ΝΕΤ και τρςις ηλιθιοι ψηφοθηρες,
    και να εχουν μεν εμπιστοσυνη στη Δικαιοσυνη, την οποια ταυτοχρονως, δε, θα απαιτησουμε με την ΨΗΦΟ μας να αλλαξει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δε λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα. Απλά, τονίζω και πάλι την ανάγκη να διαβάσει κανείς τα γεγονότα, αν θέλει να μην καταλήξει να είναι ούτε ψηφοθήρας, ούτε αναπαραγωγός του υπάρχοντος συστήματος. Ο κίνδυνος είναι να χαθεί ΚΑΙ αυτή η ευκαιρία για να γίνει παραγωγική συζήτηση για ουσιαστικές αλλαγές. και πού ξέρεις, ίσως αυτά τα 15χρονα να συνέβαλαν τελικά λίγο στο να ανοίξει η κουβέντα (που δεν ανοίγει σχεδόν ποτέ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μια και εισαι κι εσυ Δικηγόρος, όμως Αλέξανδρε, μου κανεις μια διευκρίνιση?

    Οταν λες γεγονότα, εννοείς άπαντα τα στοχεία και τα ντοκουμέντα, και ολόκληρες τις τις καταθέσεις όλων των μαρτύρων, ή μόνο εκεινα τα μέρη τους που βλέπουν για τους οποιουσδήποτε λόγους το φώς της δημοσιότητας?

    Γιατί στις δεύτερες, εγω τουλάχιστον πρόσβαση δεν έχω.

    Αν καποιος έχει, και μπορεί να μας τις δώσει, τις διωρες και τρίωρες και τετράωρες απομαγνητοφωνημένες καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας και υπεράσπισης, πολύ ευχαρίστως να συγκροτήσουμε ενα σώμα ενόρκων, και να καταλήξουμε στη δική μας απόφαση, την οποία θα συγκρίνουμε μετά με εκείνη της άχρηστης ΔΙκαιοσύνης.

    Αλλά να βγάλω πόρισμα από το δελτίο των 8 και τα βιντεάκια στην Τατιάνα και το youtube αποκλειστικά, δεν το επιτρέπω στον εαυτό μου. Κι ας μην ειμαι δικηγόρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ως προς το κομμάτι της αξιολόγησης των αποδεικτικών στοιχείων (μάρτυρες, καταθέσεις κλπ) συμφωνώ απόλυτα, οι μόνοι αρμόδιοι να τα αξιολογήσουν είναι οι δικαστές.

    Σου είπα, βέβαια και παραπάνω, ότι σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι με ικανοποιεί ο τρόπος και οι δομές της δικαιοσύνης στην Ελλάδα. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία αν καταλάβουμε ότι ένα εύρυθμο, σύγχρονο και δημοκρατικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι ο θεμέλιος λίθος ολόκληρου του δημοκρατικού πολιτεύματος.

    Παρεμπιπτόντως, για να είμαι και πιο σαφής, πέρα από τα θεσμικά προβλήματα που ανέφερα παραπάνω, όσο περνούν τα χρόνια είμαι όλο και περισσότερο υπέρ της διεύρυνσης του θεσμού των ενόρκων δικαστηρίων στην ποινική δικαιοσύνη με παράλληλη εισαγωγή της νομοθεσίας contempt of court, ώστε να περιοριστεί αυτή ακριβώς ή αθέμιτη μηντιακή επιρροή. (Πολύ μεγάλη συζήτηση για να στα γράψω τώρα...)

    Πάντως, όταν λέω ότι είναι ευκαιρία να διαβάσουμε τα γεγονότα δεν αναφέρομαι στο ζήτημα του πυροβολισμού. Μιλάω για την εν γένει κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη χώρα και κατ' επέκταση για τα βαθύτερα αίτια που την τροφοδοτούν. Και γι αυτό το τελευταίο είμαι απόλυτα πεπεισμένος. Το ίδιο και τα 15χρονα και τα 20χρονα νομίζω, τα οποία δεν αδικώ και τους αναγνωρίζω το δικαίωμα να αντιδρούν απέναντι στην κοινωνία των πεφωτισμένων (και συνήθως βολεμένων) ενηλίκων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. χαιρομαι, συμφωνούμε.
    εκτός τις τελευταίες δύο περιόδους!!!

    Δεν μπορω να συγχωρήσω τη βία. Κι οταν λεω βία, εννοώ την δικαιολογημένη. Γιατι η αδικαιολόγητη δεν νομίζω ότι τυγχανει της επιδοκιμασίας κανενός.
    Μόνο για τη δικαιολογημένη βια νομίζω τιθενται τα ζητηματα αποδοχής ή απόρριψης. Μέχρι που μπορείς να φτάσεις εαν κατι δεν σου αρέσει. Η μη δικιολογημένη ειναι θέμα των ψυχιάτρων, κι η δικαιοσύνη δεν εμπλέκεται. Ούτε κι η κοινωνία.

    Απλά αυτο που με απασχολεί ειναι οταν οι αναγωνώστες/τηλεθεατές ΔΕΝ μπορουν να κατανοήσουν το "ναι μεν αλλα" και κατανοούν μονο το "ναι", κι εσυ το ξέρεις, μηπως θα έπρεπε να ΜΗΝ ΤΟ ΛΕΣ, ωστε να μην τους δινεις το "πατημα" η το "σπρωξιμο" που θέλουν?? Αλλιώς δλδ κανω συζητήσεις στον καναπέ μου, κι αλλιώς δημόσια. Διότι κοσμος βλέπει, και παίρνει ο τι απο τα επιχερήματα καταλαβαίνει. Δεν ξερω αν το δινω σωστά.

    Τελοσπαντων, εγω λέω μια και κάηκε η Πάρνηθα κι η Πεντέλη, αντί να χτίσουν βιλάρες, να πάμε να φτιάξουμε κανα δυο τρια θερμοκήπια με ντοματούλες κι αγγουράκια, να τα πάμε εκεί μεσα τα παιδια να βγάζουν το χαρζτηλίκι που τους λείπει, οπως κανουν οι συντοπίτες μου στην Ιεράπετρα, κι ας έχουν ενα σωρό λεφτά, να δουν και πως βγαίνει ακριβώς, να σκάψουν το χώμα με την αξίνα κι όχι τα παεζοδρόμια σαν νταμάρια, να παιξουν και με τα χημικά που τους αρέσουν- τα ζιζανιοκτόνα στην προκείμενη, γιατι θαρρώ πως αργία μήτηρ πάσης κακίας, και κάτι ήξεραν οι παλιοί... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. "Θα ήθελα (από το ΣΥΡΙΖΑ) πιό απροσχημάτιστη καταδίκη της βίας.

    ΔΕΝ μ αρέσουν τα "ναι μεν αλλά".
    Για μένα ΔΕΝ υπάρχουν "ναι μεν αλλά".

    Υπάρχει η βία και την καταδικάζω απερίφραστα, επειδή φοβάμαι ότι αν ανοίξουμε το παράθυρο της βίας, άλλοι θα εισορμήσουν μέσα."


    Λεωνίδας Κύρκος, 13/12/2008 SKAI.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.